maandag 3 januari 2011

The Knackery (Noord-Ierland/2010)

Deze low budget poging zou volgens de maker een £100 pond gekost hebben en in 4 weken gemaakt zijn voor een screening op een filmfestival. Nu heb ik m'n twijfels daarover (de £100 pond that is),maar ach ja..klinkt wel interessant.

Het verhaal gaat in het kort over een live reality-show, waarbij 6 deelnemers "The Knackery" (een oud en verlaten fabriekscomplex)ingaan om ala "Battle Royal" elkaar af te maken en degene die het laatst over blijft wint een miljoen. Om het totaal wat meer entertaining te maken, laten ze voor de spanning er ook nog een horde zombies op los.

Het eind-produkt is deels geslaagd en deels dus minder te noemen.

Ik begin bij de pluspunten.

-De aktie/vechtpartijen zijn best te doen en volgens mij redelijk nog wat tijd ingestoken.

-De acteerprestaties zijn acceptabel te noemen. (op 1 man na)

-De gore is redelijk.

-Sommige humor was wel aan mij besteed.

-Het houd er de gang mooi in.

-Geen overdreven verhaallijnen. (what you see is what you get)

Nu zijn er ook zeker wat minpunten te noemen.

-De zombies zien er niet uit. Het zijn gewoon wat dudes met een minimum aan schmink in witte overalls die achter de andere acteurs aan rennen en ook geen moeite doen om op een zombie te lijken qua bewegingen.

-De presentator van de show, die een Amerikaan moet voorstellen, maar gewoon een Ier is, is verschrikkelijk irritant te noemen en haalt de humor die wel in deze film zit erg naar beneden.

- De muziek gezet onder de zogenaamde live-cams was om zenuwachtig van te worden.

Ik zou wel eens een film van deze beste man (George Clarke) willen zien met een groter budget.
Na de eerste poging had ik m na een paar minuten alweer afgezet, maar me er toch toe aangezet om m te bekijken.
Redelijke poging.

BBQ'S SCORE
 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten